• Over ons
    • Over de vereniging >
      • Over de vereniging
      • Bestuur & Directie
      • Medewerkers
      • Aansluitcriteria & tarieven
    • Leden
    • Producten/diensten partners
  • Diensten & Projecten
    • Arbeidsmarktonderzoek
    • Instroom
    • arbeidsbesparende innovaties
    • Gezond & Inzetbaar
    • Netwerken van ZorgZijn Werkt
    • Onderwijs
    • RAAT
    • Subsidies en Financieringen >
      • De Subsidiekaart
      • ESF en Duurzame Inzetbaarheid
      • SectorplanPlus
    • Waarschuwingsregister
    • Werving en Selectie
  • Lid worden
  • Nieuws & Agenda
  • Contact
ZorgZijn Werkt
  • Over ons
    • Over de vereniging >
      • Over de vereniging
      • Bestuur & Directie
      • Medewerkers
      • Aansluitcriteria & tarieven
    • Leden
    • Producten/diensten partners
  • Diensten & Projecten
    • Arbeidsmarktonderzoek
    • Instroom
    • arbeidsbesparende innovaties
    • Gezond & Inzetbaar
    • Netwerken van ZorgZijn Werkt
    • Onderwijs
    • RAAT
    • Subsidies en Financieringen >
      • De Subsidiekaart
      • ESF en Duurzame Inzetbaarheid
      • SectorplanPlus
    • Waarschuwingsregister
    • Werving en Selectie
  • Lid worden
  • Nieuws & Agenda
  • Contact

Btw vrijstelling uitleen zorgpersoneel tot 16 juni 2020

17/4/2020

 
Er is een vanwege de coronacrisis van 16 maart tot 16 juni 2020 een tijdelijke btw vrijstelling voor de uitleen van zorgpersoneel. 

Tijdelijke btw vrijstelling
In verband met de bestrijding van de coronacrisis is in de zorgsector een situatie ontstaan waarbij meer dan normaliter sprake is van het in- en uitlenen van zorgpersoneel. Personeel wordt ingezet waar dat noodzakelijk is om de verzorging en verpleging van zieken landelijk en regionaal te waarborgen. Er is daarom een tijdelijke btw vrijstelling gepubliceerd voor de uitleen van zorgpersoneel tijdens de coronacrisis.
btw vrijstelling uitleen zorgpersoneelFoto

Voorwaarden voor btw vrijstelling uitleen zorgpersoneel
  • Met de uitleen van zorgpersoneel mag geen winst worden beoogd of gemaakt.
  • De uitlener mag alleen de brutoloonkosten in rekening brengen aan de inlener, eventueel verhoogd met een administratieve kostenvergoeding van maximaal 5 %.
  • De uitlener van zorgpersoneel vermeldt op de factuur dat gebruik wordt gemaakt van deze goedkeuring en legt de gegevens die betrekking hebben op de toepassing van deze goedkeuring vast in de administratie.
  • Deze tijdelijke btw vrijstelling voor uitleen van zorgpersoneel heeft géén invloed op de aftrek van voorbelasting van de uitlener. Bent u bijvoorbeeld een uitlener, levert u normaal gesproken prestaties die belast zijn voor de btw en kunt u daardoor de inkoop-btw aftrekken? Dan kunt u de inkoop-btw ook nu blijven aftrekken.
  • De inlener is een zorginstelling of zorginrichting die een in het besluit genoemde btw-vrijstelling toepast. Het gaat daarbij om instellingen die zijn genoemd in artikel 11, eerste lid, aanhef en onderdeel c, van de Wet OB of aan instellingen als bedoeld in artikel 11, eerste lid, aanhef en onderdeel f, van de Wet OB, jo Bijlage B behorende bij het Uitvoeringsbesluit omzetbelasting 1968, posten b-9, b-12, b-13 en b-23).
Meer informatie over de btw vrijstellingsmaatregel
Hierover kunt u lezen in het artikel 7a.1 van het 'beleidsbesluit fiscale tegemoetkomingen naar aanleiding van de coronacrisis', dat u hier kunt vinden of rechts kunt downloaden.
Ook interessant:
BIG-heregistratie tijdelijk opgeschort

Abonneer je op onze nieuwsbrief!

* indicates required

​In onze nieuwsbrieven informeren we je graag over onze dienstverlening, nieuws vanuit de regio en interessante bijeenkomsten. We gaan vertrouwelijk met je gegevens om. Lees hier onze privacyverklaring.

Websites

  • ​Zorg Vrijwilligerswerk
  • Zorg en Welzijn Plein
  • Onboarden Zorg & Welzijn
  • ontdekdezorg.nl
  • Sterk in je Werk
  • Ontdekdezorg week​
Snel naar
Raat (Regionaal Actieplan Aanpak Tekorten)
Onboarding
Waarschuwingsregister
SectorplanPlus
Sterk in je Werk
IK ZORG
Regionaal Contactpunt
Ontdekdezorg week

Social Media 

  • Facebook/zorgenwelzijnplein
  • linkedin/zorgzijn-werkt
  • Twitter.com/zorgzijn_werkt

Publicaties

  • ​Arbeidsmarktrapportages​
  • Toekomstwijzer​
Foto

Werkgeversvereniging ZorgZijn Werkt maakt deel uit van het landelijk samenwerkingsverband RegioPlus
ZorgZijn Werkt is actief in Haaglanden en Nieuwe Waterweg Noord. Deze regio's bestaan uit de gemeenten: Den Haag, Delft, Zoetermeer, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg, Pijnacker-Nootdorp, Midden-Delfland, Monster, Westland, Wassenaar, Vlaardingen, Maassluis en Schiedam.

  • Over ons
    • Over de vereniging >
      • Over de vereniging
      • Bestuur & Directie
      • Medewerkers
      • Aansluitcriteria & tarieven
    • Leden
    • Producten/diensten partners
  • Diensten & Projecten
    • Arbeidsmarktonderzoek
    • Instroom
    • arbeidsbesparende innovaties
    • Gezond & Inzetbaar
    • Netwerken van ZorgZijn Werkt
    • Onderwijs
    • RAAT
    • Subsidies en Financieringen >
      • De Subsidiekaart
      • ESF en Duurzame Inzetbaarheid
      • SectorplanPlus
    • Waarschuwingsregister
    • Werving en Selectie
  • Lid worden
  • Nieuws & Agenda
  • Contact