![]() Gemeente Den Haag is een project gestart om werkgevers en werknemers te ondersteunen in de combinatie werk en mantelzorg. In samenwerking met stichting Werk&Mantelzorg biedt de gemeente werkgevers kosteloos voorlichting, advies en begeleiding aan. Het doel van dit project is om de bespreekbaarheid op de werkvloer én daarbuiten, te verhogen, om zo bij te dragen aan een daling ziekteverzuim & overbelasting van medewerkers die daarnaast ook mantelzorger zijn. Eén op de vier werknemers in de zorgsector combineert namelijk werk met mantelzorg, waarvan een deel de combinatiedruk als zwaar ervaart. Dit kan leiden tot ziekteverzuim en uitval. Werkgevers die mantelzorgvriendelijk beleid voeren, hebben gemiddeld 1% minder ziekteverzuim en realiseren 25% kostenbesparing. Informatie, communicatie, begrip en samen zoeken naar oplossingen zijn de kernwoorden van mantelzorgvriendelijk beleid. Meer weten over dit project en wat het u kan opleveren? Mail naar m.woessner@werkenmantelzorg.nl of bel: 06-45108449.
|